вторник, 21 септември 2010 г.

Съвети на Емо Кузманов

Малко полезна информация за настройката/ Първоначалния реглаж на съвременните F2D / Комбат Мотори

Монтирате мотора на модела, слагате малко по тежка перка/ обикновено с по голям диаметър от стандартните състезателни, проверка на свеща и .....започва Разработването !!!!

1.Горивото за разработване трябва да е същато както обикновеното- което значи 20% рицин, 10 % нитрометан и 70% метанол.
Никакви експерименти/извращения с Синтетика и т.н. !!
2.Разработването обикновено/ Фора и Циклон е 20 мин или 5 резервоара, за АКМ 25-30 мин.
3. Разработването става на модела и във въздуха. Причината е че когато мотора лети/ а не на станок в мазето или .... Въздушния поток охлажда мотора в температурен режим подобен на условията в които ще работи винаги по нататък и сработването на двойката е без голями температурни разлики.
4. Първите 3- 4 резервоара се лети само равно/ което значи без фигури !! Основанието- във фигури мотора се товари и съответно променя оборотите и от там температурното натоварване. А това води до нежелани разлики в разширяването на буталото и цилиндъра, което пък оказва влияние на триенето и износването на двойката.
5. Настройката на мотора ТРЯБВА да е - задавен!! което значи смес с повече гориво !! или просто казано- иглата да е по отворена.
Тази богата на гориво смес осигурява по добро смазване на всички триещи се части- лагери, биела и двойката. Освен това охлаждането е улеснено и няма екстремни натоварвания/разлики в мотора, както когато е на максимални обороти/ състезание и т.н.
6. Обикновено руснаците чак на 4-5 резервоар нагласят мотора на инстиският режим и летят пак равно. Паузата между всяко пускане е около 4-5 минути. Причината- да се охлади мотора на температура малко по висока от околната. Никога не го охлаждат Рязко/ като го облеят с гориво или ... И Никога не го палят веднага след като изгасне, кацне и е зареден отново.

Как да знаем колко да отворим иглата при първо палене ????

Най простия и винаги сигурен начин е-
1. Пълните резервоара при напълно затворена игла
2. Накланяте модела с дифузора към земята и започвате да отваряте/развинтвате иглата.
3. Момента в който капките излизащи от дифузора започнат да текат много бързо една след друга / НО не като струя !!/ което значи да са съединени. В този момент трябва защипете резервоара/ прекъснете подаването на гориво към мотора.
4. Изчаквате последните капки да се оттекат на земята и капвате малко гориво на предния лагер.
5. Изправяте модела с вътрешното крило към земята/ картера към небето и капвате 8- 10 капки в дифузора, превъртате мотора 3-4 пъти, за да влезе почерпката до двойката и задния лагер.
6. Обикновено тогава при превъртане се чува и усеща друг звук а и при превъртане с пръст перката започва да се връща напред назад.
7. Сега има един интересен момент- издухвате с уста въздуха който е в дробовете Ви през Дифузора, като наклоните модела с дупката на ауспуха към земята. С дясната ръка въртите перката наляво-надясно, НО БЕЗ да я превъртате. С тази процедура излишното гориво го издухвате през картера.

ВАЖНО- Никога не смучете или пийте горивото !! ОТРОВНО Е !!
И Пазете очите си !!- метанола уврежда Зрението ВИ !!

А сега си слагате напръстника, превъртате с него 1-2 пъти мотора, Слагате щипката на свеща и се приготвяте да отворите резервоара, когато мотора запали.
Врътвате 1 път и .... О Чудо !! той работи/ ако не тогава още няколко пъти и работата става.

След като запали, горивото захранва мотора и свеща все още се захранва от акумолатора, започвате нежно, но с чуство да завивате иглата/ което значи намалявате горивото.
Целта е да постигнете СТАБИЛЕН режим който е под максималните обороти и над ниските разбира се. Тогава махате щипката/ захранването и .... ИЗЛИТАТЕ !!!! и летите равно и с удоволствие
__________________
Емил Кузманов

петък, 17 септември 2010 г.

Обяснение

Публикувах по-долния видеоматериал с поставянето на електродвигател, понеже този вид мотор ми се стори особено подходящ за депронките и стила на каране на Велин...

понеделник, 13 септември 2010 г.

сряда, 16 юни 2010 г.

вторник, 11 май 2010 г.

Информация за родителите

1. Групата за Ловеч заминава на 14.05. от 5,35ч. от жп гарата. Влак 3620, вагон №2, места 61-68 и допълнителни 74-77. Смени на Дъбово, В.Търново и Левски. Няма проблеми с необходимото време за слизане и качване.
2. Групата трябва да пристигне в Ловеч след 14,35. Настаняване в хотел "Ловеч". В Ловеч ще ни чака Димо, който ще помага на най-малките да не преядат с череши още първия ден.
3. Следобед ще посетим магазина за моделарски стоки. Ще си заплатим купения , но не и платен двигател АСП, за обучение на всички,които искат да карат кордови авиомодели, както и закупуване на части за радиоуправляемите модели.
4. На 15.05. ще бъдат състезанията по ракетомоделизъм и авиомоделизъм - HLG, F3J-R.
5. На 16.05. - стартове на кордови авиомодели и отпътуване в 13,45.
6. Смени на Левски, Г.Оряховица , Дъбово. Пристигане в Бургас към 22ч.
Следете прогнозата за времето. Кремовете против изгаряне от силно слънце вече са купени.

понеделник, 10 май 2010 г.

Групата за Ловеч

Групата за Ловеч е в следния състав:
1. Марио 2. Денислав 3. Мартин 4. Деница 5. Неджати 7. Георги 8. Стефан 9. Велин 10. Ангел 11. Васко без Гама.
Желателно е в четвъртък всички да се появят в клуба след 17 часа, за да получите малко моделарски багаж. Групата ще отпътува с експреса в петък, 14.05.2010г., в 05,30 ч. Това означава, че към 5,00 трябва вече да сте на гарата. Не прекалявайте с излишен багаж.Все пак не отивате на моден турнир. Следете прогнозата за времето...
В Ловеч ще ни чака Димо, който ще се занимава с неуправляемите кордоваци и трудно управляемите ерцисти.

понеделник, 19 април 2010 г.

Към днешна дата

Ситуацията за Ловеч е следната:
1. Марио 2. Денис 3. Мартин Янев 4. Велин 5. Деница 6.Ангел 7. Симеон. Не е потвърдил участие Стефан. Отпадат Мартин Кокалджиев поради семейни причини и Георги, който е решил, че отива на купон. Ако групата не стане 10 човека, тогава ще се премине на друг вариант. Вероятно ще се пътува с автобус. Въпреки че се оскъпява пътуването, общата сума няма да надхвърли 100 лв.