петък, 2 януари 2009 г.

Спирачките за Ф2Д - снимки











Това са снимки на две спирачки,търсени и намерени от Розен,но независимо от различията в тях, принципно те са само от един тип.Както се казва в такива случаи - търсят се конструкторите на другите типове...Къде ясно , къде не - но все пак се разбира,че липсва регулировка на спирачката,т.е. на пружинката,която дори не е оформена като тази на рогалата.Горивопроводът също е дълъг,което означава,че току-виж се е появила конструкция,която да измести притискащия механизъм към двигателя, а конструкцията да напомня на механичните часовници,които започват да звънят в определено време,защото пружинката им се е освободила и нищо не може да ги спре,освен бати Евгени,който вече се е събудил и е разбрал,че 3.01.2009 г. е събота и Димо е с няколко спирачки напред.

Спирачките за Ф2Д











Спирачките за комбати станаха много актуални заради задължителната им употреба от тази година. А и е хубаво да се измисли нещо в тази посока, понеже и до ден днешен ми плаче сърцето за едно отлетяло моделче над Бургас.Ех, бати Евгени...Колко мъка има по тази земя...Възможните варианти са няколко:




Първо,базирана на електроника,като вариантите са 2 - н а радиоуправление или на комбинация от радиоуправление и механика,реагираща на опъна на кордите.

Второ, реагираща на механичното опъване на кордите.

Предложените в момента варианти разглеждат предимно "плаващо" трираменно лостче, като спирането на горивото става с "прищипване" на горивопровода,което си е само един вариант.Възможен вариант е създаването на клапан,който аварийно да разхерметезирва надуваемия резервоар.
Предложените варианти на този етап имат един основен недостатък - всички те са базирани на пружинните свойства на материалите,които гарантират "плаването " НА ТРИРАМЕННОТО ЛОСТЧЕ, но за сметка на това са лесни за изпълнение, ще залъгват съдиите, а в реална обстановка - ще създават големи ядове преди реалния полет на модела.Очевидно и моторите трябва да бъдат в по-широк диапазон на настройка, за да не гаснат.