Малко полезна информация за настройката/ Първоначалния реглаж на съвременните F2D / Комбат Мотори
Монтирате мотора на модела, слагате малко по тежка перка/ обикновено с по голям диаметър от стандартните състезателни, проверка на свеща и .....започва Разработването !!!!
1.Горивото за разработване трябва да е същато както обикновеното- което значи 20% рицин, 10 % нитрометан и 70% метанол.
Никакви експерименти/извращения с Синтетика и т.н. !!
2.Разработването обикновено/ Фора и Циклон е 20 мин или 5 резервоара, за АКМ 25-30 мин.
3. Разработването става на модела и във въздуха. Причината е че когато мотора лети/ а не на станок в мазето или .... Въздушния поток охлажда мотора в температурен режим подобен на условията в които ще работи винаги по нататък и сработването на двойката е без голями температурни разлики.
4. Първите 3- 4 резервоара се лети само равно/ което значи без фигури !! Основанието- във фигури мотора се товари и съответно променя оборотите и от там температурното натоварване. А това води до нежелани разлики в разширяването на буталото и цилиндъра, което пък оказва влияние на триенето и износването на двойката.
5. Настройката на мотора ТРЯБВА да е - задавен!! което значи смес с повече гориво !! или просто казано- иглата да е по отворена.
Тази богата на гориво смес осигурява по добро смазване на всички триещи се части- лагери, биела и двойката. Освен това охлаждането е улеснено и няма екстремни натоварвания/разлики в мотора, както когато е на максимални обороти/ състезание и т.н.
6. Обикновено руснаците чак на 4-5 резервоар нагласят мотора на инстиският режим и летят пак равно. Паузата между всяко пускане е около 4-5 минути. Причината- да се охлади мотора на температура малко по висока от околната. Никога не го охлаждат Рязко/ като го облеят с гориво или ... И Никога не го палят веднага след като изгасне, кацне и е зареден отново.
Как да знаем колко да отворим иглата при първо палене ????
Най простия и винаги сигурен начин е-
1. Пълните резервоара при напълно затворена игла
2. Накланяте модела с дифузора към земята и започвате да отваряте/развинтвате иглата.
3. Момента в който капките излизащи от дифузора започнат да текат много бързо една след друга / НО не като струя !!/ което значи да са съединени. В този момент трябва защипете резервоара/ прекъснете подаването на гориво към мотора.
4. Изчаквате последните капки да се оттекат на земята и капвате малко гориво на предния лагер.
5. Изправяте модела с вътрешното крило към земята/ картера към небето и капвате 8- 10 капки в дифузора, превъртате мотора 3-4 пъти, за да влезе почерпката до двойката и задния лагер.
6. Обикновено тогава при превъртане се чува и усеща друг звук а и при превъртане с пръст перката започва да се връща напред назад.
7. Сега има един интересен момент- издухвате с уста въздуха който е в дробовете Ви през Дифузора, като наклоните модела с дупката на ауспуха към земята. С дясната ръка въртите перката наляво-надясно, НО БЕЗ да я превъртате. С тази процедура излишното гориво го издухвате през картера.
ВАЖНО- Никога не смучете или пийте горивото !! ОТРОВНО Е !!
И Пазете очите си !!- метанола уврежда Зрението ВИ !!
А сега си слагате напръстника, превъртате с него 1-2 пъти мотора, Слагате щипката на свеща и се приготвяте да отворите резервоара, когато мотора запали.
Врътвате 1 път и .... О Чудо !! той работи/ ако не тогава още няколко пъти и работата става.
След като запали, горивото захранва мотора и свеща все още се захранва от акумолатора, започвате нежно, но с чуство да завивате иглата/ което значи намалявате горивото.
Целта е да постигнете СТАБИЛЕН режим който е под максималните обороти и над ниските разбира се. Тогава махате щипката/ захранването и .... ИЗЛИТАТЕ !!!! и летите равно и с удоволствие
Монтирате мотора на модела, слагате малко по тежка перка/ обикновено с по голям диаметър от стандартните състезателни, проверка на свеща и .....започва Разработването !!!!
1.Горивото за разработване трябва да е същато както обикновеното- което значи 20% рицин, 10 % нитрометан и 70% метанол.
Никакви експерименти/извращения с Синтетика и т.н. !!
2.Разработването обикновено/ Фора и Циклон е 20 мин или 5 резервоара, за АКМ 25-30 мин.
3. Разработването става на модела и във въздуха. Причината е че когато мотора лети/ а не на станок в мазето или .... Въздушния поток охлажда мотора в температурен режим подобен на условията в които ще работи винаги по нататък и сработването на двойката е без голями температурни разлики.
4. Първите 3- 4 резервоара се лети само равно/ което значи без фигури !! Основанието- във фигури мотора се товари и съответно променя оборотите и от там температурното натоварване. А това води до нежелани разлики в разширяването на буталото и цилиндъра, което пък оказва влияние на триенето и износването на двойката.
5. Настройката на мотора ТРЯБВА да е - задавен!! което значи смес с повече гориво !! или просто казано- иглата да е по отворена.
Тази богата на гориво смес осигурява по добро смазване на всички триещи се части- лагери, биела и двойката. Освен това охлаждането е улеснено и няма екстремни натоварвания/разлики в мотора, както когато е на максимални обороти/ състезание и т.н.
6. Обикновено руснаците чак на 4-5 резервоар нагласят мотора на инстиският режим и летят пак равно. Паузата между всяко пускане е около 4-5 минути. Причината- да се охлади мотора на температура малко по висока от околната. Никога не го охлаждат Рязко/ като го облеят с гориво или ... И Никога не го палят веднага след като изгасне, кацне и е зареден отново.
Как да знаем колко да отворим иглата при първо палене ????
Най простия и винаги сигурен начин е-
1. Пълните резервоара при напълно затворена игла
2. Накланяте модела с дифузора към земята и започвате да отваряте/развинтвате иглата.
3. Момента в който капките излизащи от дифузора започнат да текат много бързо една след друга / НО не като струя !!/ което значи да са съединени. В този момент трябва защипете резервоара/ прекъснете подаването на гориво към мотора.
4. Изчаквате последните капки да се оттекат на земята и капвате малко гориво на предния лагер.
5. Изправяте модела с вътрешното крило към земята/ картера към небето и капвате 8- 10 капки в дифузора, превъртате мотора 3-4 пъти, за да влезе почерпката до двойката и задния лагер.
6. Обикновено тогава при превъртане се чува и усеща друг звук а и при превъртане с пръст перката започва да се връща напред назад.
7. Сега има един интересен момент- издухвате с уста въздуха който е в дробовете Ви през Дифузора, като наклоните модела с дупката на ауспуха към земята. С дясната ръка въртите перката наляво-надясно, НО БЕЗ да я превъртате. С тази процедура излишното гориво го издухвате през картера.
ВАЖНО- Никога не смучете или пийте горивото !! ОТРОВНО Е !!
И Пазете очите си !!- метанола уврежда Зрението ВИ !!
А сега си слагате напръстника, превъртате с него 1-2 пъти мотора, Слагате щипката на свеща и се приготвяте да отворите резервоара, когато мотора запали.
Врътвате 1 път и .... О Чудо !! той работи/ ако не тогава още няколко пъти и работата става.
След като запали, горивото захранва мотора и свеща все още се захранва от акумолатора, започвате нежно, но с чуство да завивате иглата/ което значи намалявате горивото.
Целта е да постигнете СТАБИЛЕН режим който е под максималните обороти и над ниските разбира се. Тогава махате щипката/ захранването и .... ИЗЛИТАТЕ !!!! и летите равно и с удоволствие
__________________
Емил Кузманов
Емил Кузманов
Няма коментари:
Публикуване на коментар