четвъртък, 11 септември 2008 г.
Среща в клуба
Колкото и да ви звучи невероятно,но и аз самият не знам дали ще имате кръжочна работа през годината в базата.Все пак очаквам в събота/13.09./ към 10 часа да бъда там.Едва ли ще се работи,но може да се подготвят условия или за работа , или за изнасяне на някои материали.Големите /т.е. ср едношколците и студентите/ вероятно ще заминат да гледат състезанието на язовира край село Порой в събота и неделя .За всеки случай - поглеждайте в блога ми по-често.Ще бъде добре,ако си подготвите молбите за групите по ракетомоделизъм и авиомоделизъм.Ако сте загубили бланките - ще се опитам да ви подготвя.
вторник, 12 август 2008 г.
Среща в сряда
Дъждът и лошото време объркаха тотално програмата за неделя.В понеделник напразно чаках един час Стоянчо и ранобудна компания,които се събудили в тъмни зори / някъде към 12,30 сахатя/ и се сетили,че имат да ползват свободното ми време много свободолюбиво.Не стана. Сега остава 13.08.2008 г. между 11,15 и 11,30 ч. Дано поне аз се събудя то този час...
В края на краищата Димо си взе моделите за тренировка,а Евгени замина за Украйна.Появиха се питания в чата на сайта,който вече не поддържам,дали ще имате занятия.Напомням ви,че занятията започват официално на 4 октомври, ако изобщо имате...Дали ще имате нещо през септември - все още ми е рано да обещавам.
В края на краищата Димо си взе моделите за тренировка,а Евгени замина за Украйна.Появиха се питания в чата на сайта,който вече не поддържам,дали ще имате занятия.Напомням ви,че занятията започват официално на 4 октомври, ако изобщо имате...Дали ще имате нещо през септември - все още ми е рано да обещавам.
събота, 9 август 2008 г.
Извънредно събиране
Тази неделя след 18 ч. ще се направи кратко събиране в клуба.Едва ли ще има време "французойците" да разкажат за всичките си патила и преживявания он Световното във Франция,но ще могат да се обсъдят евентуалните ви есенни патила.Евгени заминава за страната на "форите" и ще се наложи твърде форсирано да се съберат евентуални помощи за едно клубно "форче".Не че съм оптимист за тази финансова операция,но ... кой знае!МОЖЕ ПЪК БРАТСКИТЕ ГУЩЕРИ ДА ПЪЛЗЯТ КЪМ ДЖОБЧЕТАТА ВИ !
понеделник, 4 август 2008 г.
Ф2
Прегледах набързо резултатите от световното първенство във Франция,публикувани от Д.Вълканов, и нещата започнаха да се изясняват.Очевидно видяното и премисленото ще имат най-голяма стойност.
понеделник, 28 юли 2008 г.
Работата в клуба
Денис се интересува дали няма да се работи тези дни в клуба...За добро или за лошо,но такава възможност може да се открие едва в края на лятото или началото на септември.Но и тогава не е сигурно.
Янев
Янев
сряда, 23 юли 2008 г.
Франция, здравей !!!
Димо и Евгени заминават за Франция. На световното за кордови.За онези,които ще им стискаме палци, остава надеждата,че някоя жотемка няма да им размъти мозъците и те ще се завърнат успешно в България.За медали е още рано да се мисли,но пък и маршалите са тръгнали от обикновени войници!
Лек път , момчета! И внимавайте - Денис почва да си точи брадвичката!
Лек път , момчета! И внимавайте - Денис почва да си точи брадвичката!
вторник, 1 юли 2008 г.
Кадемлията
понеделник, 30 юни 2008 г.
събота, 28 юни 2008 г.
Впечатляващи резултати.
Браво на Денислав,че се е справил така добре с изпитите.Е,никога не е страдал от излишно зубрене и затова петицата си му е направо отлична оценка.Да се надяваме,че и другата жертва на образователните амбиции - Мартин - ще е смаял себе си и родителите си с много добри постижения.
Успех и на двамата в класациите !
Успех и на двамата в класациите !
петък, 27 юни 2008 г.
Съобщения
Не е хубаво един блог да се превръща в пощенска кутия,но понякога се налага.Учебната година свърши,моето търпение - също.
Вероятността да имате занятия през почивните дни/ към този час !!!/ е нулева.Поради спецификата на ангажиментите ми ще ви е трудно да се свързате понякога на мобилния ми
телефон.
Вероятността да имате занятия през почивните дни/ към този час !!!/ е нулева.Поради спецификата на ангажиментите ми ще ви е трудно да се свързате понякога на мобилния ми
телефон.
четвъртък, 22 май 2008 г.
Акробатични волности
Тези акробатични волности са на Димо Желев от бургаския тим"Ламята Спаска".Като го гледа човек как кара - почва да се чуди къде са му оставили салатката с ракийката.Жалко само,че видеото е с такова лошо качество...Дано поне времето към 7 и 8 юни в Приморско да е хубаво и приятно за снимане.Че то инак таблото " Наша гордост " пак ще си остане тъжно и самотно.
Тогава ще бъде лютата битка на кордоваците за купа"Асен Йорданов", кръг от Световната купа за кордови авиомодели.Ако всичко бъде наред - ще могат да се видят големите имена от България и чужбина на скоростните,акробатичните,въздушен бой и тим рейсинг/отборно надбягване/.
Тогава ще бъде лютата битка на кордоваците за купа"Асен Йорданов", кръг от Световната купа за кордови авиомодели.Ако всичко бъде наред - ще могат да се видят големите имена от България и чужбина на скоростните,акробатичните,въздушен бой и тим рейсинг/отборно надбягване/.
вторник, 20 май 2008 г.
Коментарите в блога
Може да звучи смешно и неясно,но почти бях изоставил двата си блога за моделизми.Едва днес прочетох коментара на Димитър Вълканов и искам лично да му се извиня.Това са ми учебни блогове и в тях помествам "лекциите" си и някои материали,с които не искам да пълня моделарските сайтове.Вече имаме три състезания зад гърба си и има доста материал.Освен за моите момчета,ще публикувам и няколко материала за хора като Димитър Вълканов,които живеят извън България в момента,но са си моделари и навярно такива ще си останат,т.е. с тази приятна болест.
Подготовка на гуменяк
Гуменият двигател,който за този клас трябва да тежи 10 грама,се навива по този начин.Съжалявам много ,че не мога да посоча името на треньора,но се надявам,че няма да ми се сърдят от град Левски.При навиването на гумени двигатели за конструктори е желателно да има и предпазна шайба.Разправят,че ако тя липсва,удоволствието при скъсан двигател било твърде голямо...
сряда, 23 април 2008 г.
Състезанията в Ловеч
За да няма чели-недочели - ето как изглеждат новите правила за Ловеч тази година...
НАРЕДБАза провеждане на състезания по авиомоделизъм за деца и юноши през 2008 година.1. Класове.Класовете за деца до 14 години са следните:1. Планер HLG 2. Планер F1H 3. Гуменомоторен модел P-30 4. Тренкорд 1,5 куб.см. 5. Кордов акробатичен модел 6. RC планер F3J-R 7. RC акробатичен модел. Класове за юноши до 18 години.1. F1A – планер2. F1B – гуменяк3. F1P – таймерен модел 1 куб.см4. Кордов акробатичен модел5. F2D - Комбат6. F3J-R - RC планер.7. RC акробатичен модел8. F5B - RC електро планер. Другите класове за юноши ще се уточняват непосредствено преди състезанията, като възможни класове се определят:F1C, F1G, F1H, F1J, F2A, F2B, F2D, F3K….в този клас.Индивидуалните участници не се отчитат в това класиране.Всеки отбор (клуб) има право и на индивидуални участници, класирането на които не влияе на отборното класиране. Броят на тези участници не трябва да бъде повече от (2) двама във всеки клас.
Класове за деца до 14 години.
Планер F1H (планер 18 кв.дм)
Основни параметри:Максимална площ на крилата до 18 кв.дм.Минимално тегло на модела - 220 грама.Максимална дължина на канапа при опън 2 кг – 50 м.Брой стартове - 5.Максимално полетно време за всеки старт - 120 секунди.Правилата за състезанието – съгласно наредбата на БФА.
Клас ПЛАНЕР HLG (Hand Launched Gliders)
Основни параметри:Разпереност на крилата до 500 мм.Максимална площ на крилата до 6 кв.дм.Брой стартове - 5.Максимално полетно време за всеки старт - 60 секунди.Стартирането става от ръка (скачането е разрешено).Правилата за състезанието – съгласно наредбата на БФА.
Клас P-30 (Пе-30) модел с гумен двигател.
Основни параметри:Максимална разпереност на крилата - 760 мм. (30 инча)Минимално тегло на модела без двигателя - 40 грама.Максимално тегло на смазан двигател - 10 грама.Перката трябва да е фабрична, пластмасова без подобрения.Диаметъра на перката е в диапазона 230-250 мм.Стартирането става от земята.Брой на стартовете - 5.Правилата за състезанието – съгласно наредбата на БФА.
Тренкорд 1,5 куб.см.
Максимален работен обем на двигателя – 1,5 куб.см.Минимална носеща площ на крилата – 2 кв.дм. за всеки 1 куб.см.(за двигатели 1,5 куб.см, площта е 3 кв.дм.)Максимално натоварване – 100 гр. на кв.дм. площ.Неподвижно закрепен колесник за излитане.Дължина на кордите за управление – 11,40 метра.Дръжка за управление със примка за ръката.Забранено е стартирането от ръка и от количка.Брой стартове – 3 (три)Правилата за състезанието – съгласно наредбата на БФА.
Акробатичен кордов авиомодел.
Двигател до 3,5 куб.см.Максимално натоварване - 100 гр/кв.дм.СПИСЪК НА ФИГУРИТЕ В клас АКРОБАТИЧНИ за деца.1. СТАРТИРАНЕ - излитане до 1 минута - К - 1. 2. ИЗЛИТАНЕ - К - 2. 3.ТРИ ХОР.КРЪГА - К - 2. 4. КРЪГ С НАКЛОН 45 гр. - К - 1. 5. КРЪГ С НАКЛОН 45 гр. - К - 2. 6. КРЪГ С НАКЛОН 45 гр. - К - 3. 7. РАВЕРСМАН - К - 8. 8. НОРМАЛЕН ЛУПИНГ - К - 2. 9. НОРМАЛЕН ЛУПИНГ - К - 3. 10. ГРЪБЕН ПОЛЕТ - 2 кръга - К - 2. 11. ОБРАТЕН ЛУПИНГ - К - 2. 12. ОБРАТЕН ЛУПИНГ - К - 3. 13. КАЦАНЕ - К - 2. ВРЕМЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА КОМПЛЕКСА -- 3 МИНУТИ.КАЦАНЕ СЛЕД 3 МИНУТИ.... НЕ СЕ ОЦЕНЯВА.
RC Планер F3J-R (ластик)
Максимално полетно тегло – 2 кг.Максимална дължина на стартовия канап – 150 м.Максимална дължина на стартовия ластик – 50 м.Минимална площ на флагчето на канапа – 4 кв.дм.Минимален радиус на носа на модела – 5 мм.Правилата за състезанието – съгласно наредбата на БФА.
Акробатичен RC модел.
(депронки, ребронки и др. летящи обекти с формата на самолет)Максимална разпереност на крилата - 1050 мм.Електрически двигател Максимално полетно тегло – 1 кг.Комплекс1. Полет по права2. фигура Л4. 3 лупинга4. шапка5. полет по права по гръб6. Осморка с полутоно7. Тоно8. Раверсманизлитане и кацане не се оценяват (може да стане от ръка).Правилата за състезанието – съгласно наредбата на БФА
.Класове за юноши до 18 години.
Планер F1А Площ на крилата (носеща площ) - 32 - 34 кв. дм.Минимално тегло - 410 гр.Максимална дължина на кордата за теглене, натоварена с 5 кг - 50 мБрой стартове - 7Правилата за състезанието – съгласно наредбата на БФА.Гуменяк F1B.Площ на крилата (носеща площ) – 17 – 19 кв.дм.Минимално тегло без двигателя – 200 гр.Максимално тегло на смазан двигател – 30 гр.Брой стартове - 7Правилата за състезанието – съгласно наредбата на БФА.Таймерен модел F1P. Минимална носеща площ на крилата – 26 кв.дм. !!!Работен обем на двигателя с вътвешно горене – 1 куб.см.Минимално тегло на модела – 250 гр.Максимално време за работа на двигателя, след хвърлянето на модела – 10 с.Не се допуска удължаване на изходната част на двигателя.Допуска се само едно преместване (огъване) на крилото и опашката, освен парашутирането.Не се допуска механично спиране на двигателя.Горивото на се регламентира.Брой стартове - 7Правилата за състезанието – съгласно наредбата на БФА.Акробатичен кордов авиомодел.Остават като миналата година.RC Планер F3J-R (ластик)Максимално полетно тегло – 2 кг.Максимална дължина на стартовия канап – 150 м.Максимална дължина на стартовия ластик – 50 м.Минимална площ на флагчето на канапа – 4 кв.дм.Минимален радиус на носа на модела – 5 мм.Правилата за състезанието – съгласно наредбата на БФА.Акробатичен RC модел. (депронки, ребронки и др. летящи обекти с формата на самолет)Максимална разпереност на крилата - 1050 мм.Електрически двигател Максимално полетно тегло – 1 кг.Комплекс1. Полет по права2. фигура Л4. 3 лупинга4. шапка5. полет по права по гръб6. Осморка с полутоно7. Тоно8. Раверсман . Излитане и кацане не се оценяват (може да стане от ръка).Правилата за състезанието – съгласно наредбата на БФА.
________
НАРЕДБАза провеждане на състезания по авиомоделизъм за деца и юноши през 2008 година.1. Класове.Класовете за деца до 14 години са следните:1. Планер HLG 2. Планер F1H 3. Гуменомоторен модел P-30 4. Тренкорд 1,5 куб.см. 5. Кордов акробатичен модел 6. RC планер F3J-R 7. RC акробатичен модел. Класове за юноши до 18 години.1. F1A – планер2. F1B – гуменяк3. F1P – таймерен модел 1 куб.см4. Кордов акробатичен модел5. F2D - Комбат6. F3J-R - RC планер.7. RC акробатичен модел8. F5B - RC електро планер. Другите класове за юноши ще се уточняват непосредствено преди състезанията, като възможни класове се определят:F1C, F1G, F1H, F1J, F2A, F2B, F2D, F3K….в този клас.Индивидуалните участници не се отчитат в това класиране.Всеки отбор (клуб) има право и на индивидуални участници, класирането на които не влияе на отборното класиране. Броят на тези участници не трябва да бъде повече от (2) двама във всеки клас.
Класове за деца до 14 години.
Планер F1H (планер 18 кв.дм)
Основни параметри:Максимална площ на крилата до 18 кв.дм.Минимално тегло на модела - 220 грама.Максимална дължина на канапа при опън 2 кг – 50 м.Брой стартове - 5.Максимално полетно време за всеки старт - 120 секунди.Правилата за състезанието – съгласно наредбата на БФА.
Клас ПЛАНЕР HLG (Hand Launched Gliders)
Основни параметри:Разпереност на крилата до 500 мм.Максимална площ на крилата до 6 кв.дм.Брой стартове - 5.Максимално полетно време за всеки старт - 60 секунди.Стартирането става от ръка (скачането е разрешено).Правилата за състезанието – съгласно наредбата на БФА.
Клас P-30 (Пе-30) модел с гумен двигател.
Основни параметри:Максимална разпереност на крилата - 760 мм. (30 инча)Минимално тегло на модела без двигателя - 40 грама.Максимално тегло на смазан двигател - 10 грама.Перката трябва да е фабрична, пластмасова без подобрения.Диаметъра на перката е в диапазона 230-250 мм.Стартирането става от земята.Брой на стартовете - 5.Правилата за състезанието – съгласно наредбата на БФА.
Тренкорд 1,5 куб.см.
Максимален работен обем на двигателя – 1,5 куб.см.Минимална носеща площ на крилата – 2 кв.дм. за всеки 1 куб.см.(за двигатели 1,5 куб.см, площта е 3 кв.дм.)Максимално натоварване – 100 гр. на кв.дм. площ.Неподвижно закрепен колесник за излитане.Дължина на кордите за управление – 11,40 метра.Дръжка за управление със примка за ръката.Забранено е стартирането от ръка и от количка.Брой стартове – 3 (три)Правилата за състезанието – съгласно наредбата на БФА.
Акробатичен кордов авиомодел.
Двигател до 3,5 куб.см.Максимално натоварване - 100 гр/кв.дм.СПИСЪК НА ФИГУРИТЕ В клас АКРОБАТИЧНИ за деца.1. СТАРТИРАНЕ - излитане до 1 минута - К - 1. 2. ИЗЛИТАНЕ - К - 2. 3.ТРИ ХОР.КРЪГА - К - 2. 4. КРЪГ С НАКЛОН 45 гр. - К - 1. 5. КРЪГ С НАКЛОН 45 гр. - К - 2. 6. КРЪГ С НАКЛОН 45 гр. - К - 3. 7. РАВЕРСМАН - К - 8. 8. НОРМАЛЕН ЛУПИНГ - К - 2. 9. НОРМАЛЕН ЛУПИНГ - К - 3. 10. ГРЪБЕН ПОЛЕТ - 2 кръга - К - 2. 11. ОБРАТЕН ЛУПИНГ - К - 2. 12. ОБРАТЕН ЛУПИНГ - К - 3. 13. КАЦАНЕ - К - 2. ВРЕМЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА КОМПЛЕКСА -- 3 МИНУТИ.КАЦАНЕ СЛЕД 3 МИНУТИ.... НЕ СЕ ОЦЕНЯВА.
RC Планер F3J-R (ластик)
Максимално полетно тегло – 2 кг.Максимална дължина на стартовия канап – 150 м.Максимална дължина на стартовия ластик – 50 м.Минимална площ на флагчето на канапа – 4 кв.дм.Минимален радиус на носа на модела – 5 мм.Правилата за състезанието – съгласно наредбата на БФА.
Акробатичен RC модел.
(депронки, ребронки и др. летящи обекти с формата на самолет)Максимална разпереност на крилата - 1050 мм.Електрически двигател Максимално полетно тегло – 1 кг.Комплекс1. Полет по права2. фигура Л4. 3 лупинга4. шапка5. полет по права по гръб6. Осморка с полутоно7. Тоно8. Раверсманизлитане и кацане не се оценяват (може да стане от ръка).Правилата за състезанието – съгласно наредбата на БФА
.Класове за юноши до 18 години.
Планер F1А Площ на крилата (носеща площ) - 32 - 34 кв. дм.Минимално тегло - 410 гр.Максимална дължина на кордата за теглене, натоварена с 5 кг - 50 мБрой стартове - 7Правилата за състезанието – съгласно наредбата на БФА.Гуменяк F1B.Площ на крилата (носеща площ) – 17 – 19 кв.дм.Минимално тегло без двигателя – 200 гр.Максимално тегло на смазан двигател – 30 гр.Брой стартове - 7Правилата за състезанието – съгласно наредбата на БФА.Таймерен модел F1P. Минимална носеща площ на крилата – 26 кв.дм. !!!Работен обем на двигателя с вътвешно горене – 1 куб.см.Минимално тегло на модела – 250 гр.Максимално време за работа на двигателя, след хвърлянето на модела – 10 с.Не се допуска удължаване на изходната част на двигателя.Допуска се само едно преместване (огъване) на крилото и опашката, освен парашутирането.Не се допуска механично спиране на двигателя.Горивото на се регламентира.Брой стартове - 7Правилата за състезанието – съгласно наредбата на БФА.Акробатичен кордов авиомодел.Остават като миналата година.RC Планер F3J-R (ластик)Максимално полетно тегло – 2 кг.Максимална дължина на стартовия канап – 150 м.Максимална дължина на стартовия ластик – 50 м.Минимална площ на флагчето на канапа – 4 кв.дм.Минимален радиус на носа на модела – 5 мм.Правилата за състезанието – съгласно наредбата на БФА.Акробатичен RC модел. (депронки, ребронки и др. летящи обекти с формата на самолет)Максимална разпереност на крилата - 1050 мм.Електрически двигател Максимално полетно тегло – 1 кг.Комплекс1. Полет по права2. фигура Л4. 3 лупинга4. шапка5. полет по права по гръб6. Осморка с полутоно7. Тоно8. Раверсман . Излитане и кацане не се оценяват (може да стане от ръка).Правилата за състезанието – съгласно наредбата на БФА.
________
понеделник, 31 март 2008 г.
Купа "З.м.с. Георги Маринов"
Състезание ще има на 19-20 Април - както беше обявено първоначално !Ето и програмата :Програма на състезание по авиомоделизъм „з.м.с. Георги Маринов” – Бургас :19 април 2008г.9:30 – техническа конференция10:00 – откриване10:30 – първи старт F2b11:30 – първи старт клас „Народен”12:30 – квалификации F2d14:00 – втори старт F2b14:30 – втори старт клас „Народен”16:00 – трети старт клас „Народен”18:00 – настаняване мотел „Крайморие”20:00 – награждаване F2b и клас „Народен”и тържествена вечеря20 април 2008г.10:30 – финал F2d11:00 – награждаване F2d и демонстрационни полети12:00 – закриване Моля ползващите нощувка да направят предварителна резервация, цена 15-20лв. Осигурена е нощувка и в петък (18ти).Цената на банкета е около 20лв." Моделен клуб " - Бургас КАНИ ВСИЧКИ МОДЕЛИСТИ на състезанието !
__________________
__________________
сряда, 27 февруари 2008 г.
ПОДГОТОВКА 23.02.08
Като гледа човек този видеоматериал,може да остане с погрешното впечатление,че кипи трескава работа. Де да беше така! Добре поне,че устремно бяха изядени на Стефан бомбоните.
понеделник, 25 февруари 2008 г.
Пролетна оран
Зимата си тръгна...И започна една пролетна оран...Добре поне,че бъдещите шампиони отсрамиха батковците.
Ако не друго - то със сигурност полските мишки се скриха вдън земя от Ламята Спаска
Ако не друго - то със сигурност полските мишки се скриха вдън земя от Ламята Спаска
Абонамент за:
Публикации (Atom)